dinsdag 18 april 2006

Bezigheden op Tweede Paasmiddag


Delft – Anne-Sofie en ik zijn op Tweede Paasdag naar de musical Jesus Christ Superstar geweest in het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam. Het was heel indrukwekkend en zeker de moeite waard. Al moest ik soms wel een beetje wennen aan de vertaling.“Jesus Christ Superstar” werd vertaald gezongen als: “Jezus, mijn Superheld.”
Anne-Sofie en Nellie voor het theater.

Het verhaal is in de Paastijd natuurlijk actueel, maar mede door de publiciteit rond het bekend worden van de inhoud van het Judas evangelie vond ik het dubbel actueel. In het hele verhaal worstelt Judas met de voor zijn gevoel uit de hand gelopen verheerlijking van de persoon Jezus en uit liefde voor Hem wil hij hem eigenlijk laten stoppen. De solo van Maria Magdalena (Casey Francisco) vond ik heel mooi: “Hoe moet ik van Hem houden”. Het werd á capella gezongen met vocale begeleiding. Werkelijk schitterend! Christus werd gespeeld door de understudy, Rolf Koster en niet door Dieter Troubleyn.
De spelers van Jezus Christ Superstar.

Maar naar mijn mening zette hij een perfecte creatie neer. Vooral het lied, gezongen in de Hof van Gethsemané was heel indrukwekkend. Ook Jamai Loman (ja, van Idols) zong een schitterende solo als apostel Simon. Hij is zeker gegroeid in het vak van musicalspeler.
In de pauze even naar buiten om van het uitzicht te genieten.

Het nieuwe Luxor Theater in Rotterdam staat aan één van de havens. Tijdens de pauze genoten we dan ook van een mooi uitzicht over de wereldhaven.
Marieke creëerde dit schitterende bloemstuk.

Ik ben dol op geel en ik ben dol op bloemen. Gelukkig heb ik een schoondochter die bloemist is. Met Pasen kreeg ik dit schitterende bloemstuk van haar.
De meloen met coburgham was een idee van Corien.

Frans maakte deze foto. Maar dat niet alleen. Hij maakte ook een voortreffelijke maaltijd, waar wij, na afloop van ons theaterbezoek van genoten. Er stond als voorgerecht meloen met Coburgham op het menu. Het hoofdgerecht was beenham in honingsaus, doperwtjes met muntsaus en een verrukkelijke salade met basilicumdressing. En frambozen kwarkpudding met chocolade eitjes toe. Corien moest de hele middag werken in ‘Het Prinsenhof’ en Pieter Jan moest op en neer rijden naar Rotterdam om ons op te halen. Zo hadden we allemaal onze bezigheden op Tweede Paasmiddag.

Een bijdrage van Nellie

Geen opmerkingen: