Barbecue, bier, sport & seksDelft – Wie weet wat er van mannen wordt verwacht, mag het zeggen. Nog niet zo lang geleden moest de moderne man steeds meer vrouwelijke taken op zich nemen. Hij deelt het huishouden en de zorg voor de kinderen met zijn vrouw die zelf ook carrière maakt. In de marketingwereld heet dat “de metroseksuele man”. Maar dat is het beeld van drie jaar geleden. Er wordt nu weer iets heel anders verwacht van de mannen. De marketeers hebben ook hier een term voor bedacht: “de uberseksuele man”. In het kort komt het er op neer dat mannen vooral houden van sport, bier, barbecue en seks. Drie jaar geleden zou het als een belediging hebben geklonken. Nu knikken mannen begrijpend als ze op de tv de nieuwe reclamefilm van de Brabantse bierbrouwer Bavaria zien. Een meute mannen ontsnapt aan de vrouwelijke beslommeringen om eens lekker in de kroeg een paar biertjes te pakken. ”Ik begrijp die reclame niet”, zei mijn vrouw toen het filmpje voor het eerst werd vertoond. Dat begrijp ik, want de reclame is niet voor haar bedoeld. Hij speelt knap in op de mannelijke tegenreactie op zijn veranderende rol in de maatschappij. Wij mannen krijgen volgens de reclamejongens steeds meer behoefte onze mannelijkheid te benadrukken. Want het blijft niet bij Bavaria. Ook Amstel speelt met de SuperPingels-actie in op het fenomeen uberseksueel. Fastfoodgigant McDonald’s had het ook door en kwam met de mannenburger en supermarkt C-1000 introduceerde onlangs de mannenavond. Natuurlijk compleet met barbecue, bier en vrachtwagens. Misschien wordt boodschappen doen zo ook weer leuk voor mannen. |
Room with a view in New York
6 maanden geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten