De geur van geldDelft – Je moet heel duidelijk zijn in reclame-uitingen. Er mag geen misverstand mogelijk zijn over het product wat je aan de man wilt brengen. Dat heeft Unilever goed begrepen. Maar helaas levert duidelijkheid soms ook problemen op en is het raadzaam om wat subtieler uit de hoek te komen. Reclamemensen weet daar wel raad mee. Unilever brengt zijn mannendeodorant Axe aan de man met nogal wat seksuele toespelingen. Daar zijn ze niet overal ter wereld van gediend en dus pas het bedrijf de reclame-uitingen aan. Ze maken daarbij gebruik van een ander Unileverproduct: de Cif-badkamerreiniger. Ze hebben daarmee een cross-overcampagne bedacht voor het Midden-Oosten. Daarin geen wild rennende vrouwen die een argeloos Axe spuitende man onder de voet lopen. Het axe-effect is in het Midden-Oosten veel subtieler. |
New York View from Summit One Vanderbilt
1 maand geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten