zondag 25 juni 2006

Hoera voor Barbara!


Hazerswoude-Rd – Donderdag 15 juni om 18.45 uur kwam het verlossende telefoontje voor Barbara: geslaagd!
Meteen de vlag met tas naar buiten èn koffie met gebak. Wij hadden deze uitslag natúúrlijk verwacht en reeds een restaurant geboekt om het feest te vieren. Inmiddels zijn de cijfers ook binnen en die waren zelfs voor Barbara boven verwachting. In september gaat Barbara geschiedenis studeren in Groningen, dat is het plan, maar het is wel een hele leuke studentenstad en er is veel te doen En zo gaat onze eerste dochter het ouderlijke nest verlaten.

Barbara verlaat het ouderlijke nest en vestigt zich in Groningen.

Ze heeft een kamer gevonden aan de Veemarktstraat 94, op 5 minuten fietsen van de beroemde Martinitoren. Het opknappen is begonnen, het terras, ja, ja, ze heeft een eigen terras, moet zeer goed schoon gemaakt worden, maar dan heb je wel wat. Haar kamer is 4x5, heeft een eigen douche en keuken en het al genoemde terras. Op 17 augustus gaan de introductiedagen voor eerstejaars van start en hoopt Barbara haar nieuwe start te maken. Wij wensen haar veel plezier en wijsheid! (zelf boodschappen doen, kamer opruimen,……….)

Een bijdrage van Martien

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,

Op zoek naar eerstejaars studenten aan de RUG kwam ik dit weblog tegen. Ik begrijp dat het niet om het weblog van Barbara zelf gaat, maar via deze weg wil ik haar toch iets vragen!

Het zit zo. Voor een artikel in de Universiteitskrant ben ik op zoek naar eerstejaars studenten die niet aan de introductieweek (KEI-week) gaan meedoen. Ik weet natuurlijk niet wat Barbara's plannen zijn, wie weet gaat ze gewoon meedoen aan de KEI-week, maar misschien ook niet.

In dat laatste geval zou ik het leuk vinden als ze voor de UK wat zou willen vertellen over waarom ze niet gaat meedoen. Dat kan zijn omdat ze op vakantie is, omdat ze Groningen al goed kent, omdat ze er geen zin in heeft, of welke andere reden dan ook. Ik interview meerdere mensen (kort, per telefoon) over hun reden om niet aan de KEI-week mee te doen, dus het eindresultaat wordt een artikel met het 'verhaal' van meerdere mensen.

Zou u Barbara willen vragen of ze, mocht ze niet aan de KEI-week mee gaan doen, me wil mailen op d.s.n.vrieling@student.rug.nl? Dan kan ik haar het een en ander (iets uitgebreider) uitleggen en kan ik haar misschien bellen.

Ik hoor het graag!

Vriendelijke groet,

Dorien Vrieling, student-redacteur Universiteitskrant