maandag 5 juni 2006

Het dorp oranje gekleurd


voetbal.voetbal.Pijnacker-Nootdorp – Oranjegevoel heeft bij mij inderdaad ook met samen te maken. Met de opgeklopte oranjegekte van tegenwoordig heb ik niet zoveel. Veel meer had ik het bij de oranjefeesten van vroeger. Deze foto – helaas niet in kleur – laat onze "tent" zien. Hij was oranje-wit gestreept. We speelden er de hele augustusvakantie in. Deze foto werd gemaakt op 31 augustus 1947.

Opa Joop, is de andere opa van Nienke, Dieuwertje en Emma

Één broer staat er niet bij..... die was in Nederlands-Indië. Twee maanden na deze foto zou een tweede broer volgen (Koos, de broer met de donkere krullen). Vooraan rechts zit ik met mijn koppie scheef tegen de zon in te kijken en broer Gerrit heeft mijn rood-wit-blauwe mutsje op. Natuurlijk geen digi-camera. Het was een Kodak-kistje, dat je op je buik moest houden bij het fotograferen. Het jaar er na was het het grote Wilhelmina-jubileum. Heel het dorp was oranje gekleurd, maar daar heb ik geen foto van.

Een bijdrage van Joop

Klik hier en meld jouw uitingen van oranjegevoel even bij ODD. Laten we de site samen oranje kleuren.

Geen opmerkingen: