dinsdag 20 december 2005

De boom staat al

kerstklokje links.kerstklokje rechts.Delft – Elk jaar roep ik jullie op om een plaatje te sturen van de kerstboom. Dat doe ik natuurlijk ook dit jaar. De boom in de huiskamer, de tuin of anders die op je werkplek. Ook onze boom zet ik dan op ODD. Dit jaar zijn we echter niet veel thuis in december. Natuurlijk zijn we wel met de kerstdagen thuis, maar kort daarna vertrekken we al weer met de broers en zussen van Corien naar de Ardennen om daar de jaarwisseling te vieren.
De kerstboom van Nienke.

“Dit jaar doen we het maar zonder kerstboom”, vond Corien daarom. Elk jaar weersta ik deze opmerking met argumenten die er toe leiden dat we toch een kerstboom in de huiskamer hebben. Dit jaar sputterde ik slechts een kort moment tegen en gaf haar daarna toch maar gelijk. Dat niet iedereen zo snel het verzet opgaf, bleek vorige week tijdens ons oppasbezoek bij Saskia & Sander. Nienke vond het maar niks dat haar opa & oma geen kerstboom hadden. Dat vond ze toch wel heel vreemd.


Kerst is Puur Genieten vindt Corien.

Tweede Kerstdag zijn alle kinderen en kleinkinderen bij ons en dat kan toch eigenlijk niet zonder kerstboom, vond zij. Onze oudste kleindochter kwam ook met een oplossing. Zij haalde haar eigen kerstboom te voorschijn en stelde die beschikbaar voor de kerstviering van dit jaar. Dat vonden we direct een goed idee. Dus sinds ons bezoek aan Veldhoven prijkt nu de kerstboom van Nienke in onze huiskamer.
Hij staat geweldig Nienke. Dat zul je Tweede Kerstdag zien.

Staat jullie boom ook? Maak dan even een plaatje en stuur hem naar ODD.

Geen opmerkingen: