woensdag 30 november 2005


Waar is Lizzy


Anne_Marie met Lizzy in betere dagen.Delft – Mijn 41-jarige plaatsgenote Anne-Marie is haar hondje Lizzy kwijt. De zeven maanden oude Yorkshire terriër nam op zondag zes november de benen. Hij is nog gezien bij café De Hugo in de Hugo de Grootstraat. Het diertje rende daar weg in de richting van het Westplantsoen. In pogingen om Lizzy terug te vinden, verspreidde Anne-Marie strooibriefjes en creërde ze de internetsite Lizzyvermist.nl. Volgens de krant ontving de wanhopige hondenliefhebster vorige week woensdag het laatste levensteken. Een zoektocht in de omgeving van die plaats leverde overigens niets op. De vrouw heeft nu een tentje opgezet op een grasveld aan de Frank van Borselenstraat. Daarin heeft zij het roze mandje van de Yorkshire terriër, beddengoed, hondenbrokjes en andere lekkernijen gelegd. In haar eigen wijk heeft Anne-Marie met een jerrycan een geurspoor met kippenbouillon getrokken. Ik vrees echter dat de regen van de laatste dagen daar weinig van heel heeft gelaten. Ik hoop dat het diertje zelf ook bestand is tegen het erbarmelijke weer van de laatste week.
De loktent.Op haar site houdt Anne-Marie rekening met het ergste. Ze looft een beloning van €250 uit voor de tip die ertoe leidt dat ze Lizzy terugkrijgt. ”Ook voor haar ontzielde lichaampje”, zegt ze daar. Ik zou me daar geen zorgen over maken. Het diertje loopt vast niet meer ergens rond te zwerven. Het zit gewoon gezellig thuis bij iemand die de laatste tijd de krant niet heeft gelezen of de tv gezien. Dat komt voor. Vaker dan je denkt.

Geen opmerkingen: