dinsdag 29 november 2005


Uit het schap graaien


Delft – De supermarktwijngids van Nicolaas Klei is een handig boek voor een zuinig mens zoals ik. Ik zoek altijd naar de goede prijs kwaliteit verhouding. Ik bezuinig namelijk niet op eten en drinken en heb graag iets goeds onder de kurk. Ik ga bij wijn altijd voor kwaliteit. Kwaliteit heeft echter z’n prijs en dan komt het handige boek van Klei van pas. Kwaliteit is pas echt leuk als het voor een leuk prijsje kan worden aangeschaft. Het boekje staat vol met mooie Italiaanse, Spaanse en Franse wijnen. Zelfs Chili en Zuid-Afrika blijken in kwaliteit te zijn gestegen. Goed nieuws allemaal. Nog beter nieuws is wanneer een ‘omfietswijn’ – wijn die de moeite van een fietstochtje waard is. Wel met een fiets voorzien van ruime fietstassen – voor weinig geld uit de rekken kan worden gegraaid.

Valle del Mañan, Alicante, Reserva 2000 is een echte omfietswijn

Bij de Plus supermarkt hebben ze volgens de supermarktwijngids veel goede wijnen. Een daarvan is de Valle del Mañan, Alicante, Reserva 2000. Hij kost in deze supermarkt normaal €3,49. Het is een zogenaamde omfietswijn volgens de schrijver van de supermarktwijngids. Klei is erg enthousiast over deze Spaanse wijn. Van de week is deze wijn in de aanbieding. Twee flessen voor de prijs van één. Ik zou dus zeggen, maak de fietstassen leeg en rijd even langs de lokale Plus supermarkt en graai de schappen leeg. Ik heb mijn voorraad al weer aangevuld.

Geen opmerkingen: