dinsdag 22 november 2005


Met Bennie, Teuni & Ebeltjes


Vught – Hier een gezellig weergeven van de laatste reünie van de Wilhelminaschool in Helmond op 17 september, het is wel wat langer geleden,maar ik wil het jullie niet onthouden.Het was op een zonnige zaterdagmiddag dat ik net met mijn nieuwe auto naar Helmond reed. Het werd omstreeks vier uur al goed druk en zag ik al wel bekende gezichten ,maar die kon ik niet thuis brengen.De eerste bleek achteraf Bennie de Goede te zijn,daar heb ik in eerste instantie de meeste herinneringen mee opgehaald ,hij woont ook nog steeds in Helmond. Bij de koffieshop waren er verschillend personen die mij herkende en aan sproken. Maar doordat er wat tijd overheen is gegaan weet ik de namen niet meer, maar dat kunnen jullie zelf nagaan zoeken,want de gemaakte “klassefoto” is hierbij afgedrukt.

Klik op de foto en bekijk de deugd in het midden.

De personen die er opstaan zijn niet allemaal van mijn schooljaar,want dat waren er te weinig. Dus hierop staan wat jaargangen bij elkaar, de meeste zijn wat ik – klik op de foto – me herinner meer van het geboortejaar van omstreeks 1944 /1945 en van mij 1946. Eensklaps toen het wat later was keek ik in de gang naar een bekend gezicht, er kwam van beide kanten een beschaaft gilletje en zag ik dat het “onze Teuni” uit Duitsland was, ze had nog gewerkt en kwam met wat vroegere vriendinnen de reünie bezoeken, dat was ook even bijpraten en als van ouds. Na nog wat broodjes en wat drinken met de zusters Ebeltjes – die vroeger op de oude AA in het verenigingsgebouw woonde en runde – ben ik terug naar Vught gegaan. Het was de moeite waard en ik zelf vond het wat ik gezocht had. Deze reünie was het bestaan van 137 jaar. Ik hoop dat ik ook weer bij de volgende reünie kan zijn.

Een bijdrage van Annefien

Geen opmerkingen: