dinsdag 17 maart 2009

Free Coffee


Delft – CoffeeCompany wil meer studenten naar in hun filialen halen en doet dat via ‘slidevertising’. Een nieuwe manier van reclamemaken waarmee niet iedereen op de Nederlandse hogescholen en universiteiten blij zal zijn. Volgens CoffeeCompany zijn de Nederlandse hogescholen en universiteiten tot nu toe nauwelijks toegankelijk voor marketingacties. Om de studenten toch te bereiken bedachten ze ‘slidevertising’. Studenten kunnen slides van CoffeeCompany downloaden via freecoffee4students.nl. Deze slide moeten ze opnemen in de presentatie die ze op hun school moeten houden. In ruil voor deze actie krijgt de student een 'strippenkaart' van CoffeeCompany voor tien koppen koffie.

Je kunt het natuurlijk ook in scène zetten.

Om recht te hebben op de strippenkaart moeten studenten als bewijs een foto van zichzelf voor de klas met de slide uploaden op de site. De teksten op de slides zijn in het Engels en luiden bijvoorbeeld: ‘I got free coffee to put this slide in my presentation’. Ik zou er als docent niet erg gelukkig mee zijn. Het wekt toch de indruk dat de student zijn eigen presentatie niet erg serieus neemt en voor een kop koffie zou ik als student een goede beoordeling van mijn presentatie niet in de waagschaal stellen. Maar er zijn meer manieren. Je behoeft geen koffiedikkijker te zijn om te bedenken dat slimme scholieren en studenten het natuurlijk ook heel makkelijk in scène kunnen zetten.

Geen opmerkingen: