DoodserieusDelft – Zouden er lezers zijn voor een 128 pagina dik glossy tijdschrift dat met verhalen komt over “het leven, sterfelijkheid en de dood”. Dat is de vraag. Of er adverteerders zijn te vinden die in een dergelijk blad willen staan is een nog veel belangrijker vraag. Zo zijn er heel wat belangrijke vragen over “het leven, sterfelijkheid en de dood”. Voor een uitgever zijn dit overigens wel de aller belangrijkste vragen. Misschien voelen verzekeringsmaatschappijen en doodgravers iets voor een wervende advertentie in het nieuwe tijdschrift. Het blad dat van plan is de dood serieus te nemen gaat 'to Be' heten. “To be or not to be that’s the question”. Deze belangrijke vraag legde William Shakespeare vele eeuwen voor het ontstaand van dit blad al aan zijn publiek voor. Er is immers altijd al een publiek geweest voor het thema “het leven, sterfelijkheid en de dood”. De vraag naar de dood leeft. Hoofdredacteur Bongers van het nieuwe blad is natuurlijk ook erg optimistisch: “To Be heeft een hele interessante redactionele formule: er staan verhalen in die allemaal zijdelings met het onderwerp ‘het leven en de dood’ te maken hebben. Op een mooie, zuivere manier.” Het blad zal in eerste instantie twee keer per jaar verschijnen. Het allereerste nummer, dat overigens pas over drie maanden het licht ziet, verschijnt in een oplage van 250.000 exemplaren. |
Room with a view in New York
5 maanden geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten