maandag 20 maart 2006

Worst & bier op slagersfestival


Het is even oefenen, maar dan levert het veel tijdwinst op.Helmond – In Helmond weten ze hoe je een feestje moeten organiseren. Ze bedenken daar telkens weer een ander excuus om bij elkaar te kruipen en de glazen te heffen. Onlangs was er in deze pleisterplaats langs het Wilhelminakanaal een slagersfestival. Ik heb nooit geweten dat de Helmonders zulke grote liefhebbers van worst zijn, dat ze een speciaal festival voor slagers organiseren. Maar zoals ik al zei, ze zijn erg goed in het bedenken van een excuus. Monique & Adrie waren net als Els & Ad present tijdens dit worst- en biergebeuren.
“Het was er erg gezellig en we hebben flink meegezongen”, meldde Adrie me later voldaan. O ja, het bier werd niet in glazen, maar in pullen aangesleept. Naar verluid gebeurt dat omdat de serveersters anders het drinktempo niet bij kunnen houden.
Ik vond deze foto in mijn archief. Misschien is dit een techniek die de bezoekers die dergelijke bier- en worstfeesten bijwonen zich eigen kunnen maken. Dat scheelt erg veel lopen voor de serveersters. Adrie was ook erg tevreden over de worst: ”Halverwege kregen we een onvervalst broodje braadworst met een beetje zuurkool, mosterd en curry. Toch lekker na al dat bier”. Jammer dat hij z’n fototoestel was vergeten. Ik had die pullen wel eens willen zien. Overigens denkt Corien dat ik het niet begrijp. Zij beweert dat het een schlagerfestival was. Dat wil er bij mij niet in. Je kunt ook te ver gaan in het verzinnen van excuses voor een feestje. Een schlagerfestival? Hebben ze dan ook in het Duits gezongen? Dat zal toch niet.

Geen opmerkingen: