maandag 6 maart 2006

Ontdek het geheim


Ontdek het geheim dat ik deel met mijn moeder.Delft – Wat maakt dat het ene een gerecht lekkerder smaakt dan het andere. De erwtensoep van mijn moeder bijvoorbeeld was beroemd in de familie. Niemand kon de smaak evenaren. Ik ken geen oma of tante die net zulke lekkere erwtensoep kon maken als mijn moeder. Toch waren alle ingrediënten hetzelfde. Eerste kwaliteit spliterwten, verse knolselderij en prei, eerste kwaliteit krabbetjes, boerenrookworst en verse worst en tenslotte nog kruidnagels en een laurierblaadje. Zo maken de meeste mensen erwtensoep. Maar niet bij mij thuis. Daar gaat er nog een geheime ingrediënt in dat je niet in de kookboeken zult vinden. Doe er een theelepeltje van in je erwtensoep en ontdek het verschil. De erwtensoep zoals al alleen moeder die maakte. Of opa, of oma of wie dan ook. Want iedereen heeft natuurlijk weer een ander geheim. Daarom smaakt de soep thuis altijd lekkerder. Toch? Klik maar eens op de foto.

Geen opmerkingen: