dinsdag 14 maart 2006

Appeltje van Croy


Laarbeek – De appel is een vrucht met veel symboliek, weten we sinds Adam & Eva. Ik onderschat dus niets, want het lot van de mensheid hing ooit van een appel af. Juist daarom vraag ik me af wat men bij restaurant Croy bezielde om na afloop van het diner aan de gasten een appel met opschrift uit te reiken. Wellicht zijn ze bang dat men na afloop bij het zien van de rekening een appelflauwte krijgen en denken ze dat je makkelijker door de zure appel heen bijt als je de vrucht zelf in de hand houdt.

”Een

Aan het gebaar zit echter ook een risico. Winston Churchill zei ooit: ” Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt.” Een appel biedt dus meerdere mogelijkheden. Maar misschien is dat juist te negatief gedacht en willen ze er nogmaals opwijzen dat je hier voor een appel en een ei kunt eten. De eieren zijn ons immers voor de volgende keer beloofd. In ieder geval herinnert zo’n appeltje voor de dorst ons ook de volgende dag nog aan het gezellige diner. Mocht je dus nog een appeltje te schillen hebben met iemand, doe dat dan bij restaurant Croy. Ik weet wel dat je geen appels met peren mag vergelijken en zal er ook geen twistappel van maken, maar alles smaakte me even lekker.

Geen opmerkingen: