woensdag 8 maart 2006

Kloon heeft koppensneller


Het heeft er allemaal niets mee te maken. Het alleen zo.Delft – Honderden doden en gruwelijk verhalen over afgehakte hoofden. Dat zijn de eerste associaties die ik heb bij het woord koppensneller. Barbaarse stammenoorlogen waarin de vijanden met traditionele zwaarden een kopje kleiner worden gemaakt. Zet er een ‘s’ achter en ik krijg visioenen waar ik helemaal slapenloze nachten van krijg. Ik zie ex-vara-medewerker Jack Spijkerman die voor het grote geld naar Talpa overstapte. De cabaretiers van zijn programma Kopspijkers wilden aanvankelijk niet mee naar de Talpa-kloon. Inmiddels komen Sanne Wallis de Vries, Mike Boddé, Thomas van Luyn, Ellen Pieters, Viggo Waas, Peter Heerschop, Martinee Sandifort en Alex Klaasen weer gewoon als bekende Nederlander over de vloer bij Jack. Alsof er niets is gebeurd. Ik kom hier op naar aanleiding van een mailtje dat ik ontving van webmaster Michiel. Hij peilde mijn interesse in een koppensneller. Toen ik eenmaal begreep wat het was, ging ik al snel overstag. OG, de spiegel van ODD, is nu uitgerust met een koppensneller. Kijk maar eens op het menu van OG. Het is een snelle manier om de laatste stukjes op te sporen.

Geen opmerkingen: