zondag 22 januari 2006

Dubbelganger


Delft – Iedereen heeft een dubbelganger, beweert men. Ik ben mijn ‘look alike’ nooit tegengekomen. Wel ben ik op straat eens aangesproken door iemand die zeker wist mij te kennen. Het gebeurde in Parijs en de man beweerde mij in Israël te hebben ontmoet. Mijn ontkenning bracht hem slechts enigszins aan het twijfelen. Hij verontschuldigde zich, maar ik zag aan zijn gezicht dat hij alleen maar geloofde dat ik het vergeten was. Pas toen hij hoorde dat ik een andere naam had, geloofde hij me. In een lichte verwarring vervolgde hij zijn weg.

Links de reclamefoto en rechts een vergroting van het gezicht.

Het is een hele business geworden. Dubbelgangers van beroemde mensen verdienen er een aardige boterham aan. Je kunt ze op het internet boeken. Onlangs was ik met Corien in de Ikea-vestiging in Delft. Corien wees mij op een grote reclamefoto bij de bloempotten. ”Aan wie denk je? vroeg ze. Zonder aarzelen zei ik: ”Nicht Corrie in Barrie” Zij had dezelfde associatie bij de foto. Ik maakte een plaatje van de foto. Wat vinden jullie?

Geen opmerkingen: