donderdag 14 januari 2010

Over scharrelvarkens en sneeuwballen

Limpley Stoke – De wereld zag er vanmorgen nog iets witter uit dan toen we de avond er voor gingen slapen. De hotelgasten die per se met de auto op pad moesten, hadden er een klusje bij. De auto moest eerst worden uitgegraven. Ik was van plan om met de auto weg te gaan, maar stelde die plannen bij. Ook de bussen reden aanvankelijk niet. Wij besloten daarom een gezonde wandeling te maken. We gingen naar de boerderij ongeveer anderhalve kilometer verder op. Daar is een farm shop & café bij. Het was er heel gezellig. Alles op de boerderij gebeurt op natuurlijke manier. De kippen en de varkens lopen gewoon buiten. Ook in de sneeuw.

Scharrelvarkens in de sneeuw.

De dieren hadden er in het geheel geen last van. Klik hier maar eens en zie hoe de dieren gezellig in de sneeuw graven met hun snuit. Corien & ik kennen het Britse landschap als de zon schijnt en er bladeren aan de bomen zitten. Het is dus fantastisch om het nu allemaal eens te zien onder een maagdelijk wit dek. Je kunt hier wel aan het fotograferen blijven.


Ik wilde ook een klein filmpje maken van een wandelende Corien. Dat moest ik echter voortijdig afbreken omdat er een sneeuwbal langs mijn rug naar beneden gleed. “Ik kan helemaal niet mikken”, zei Corien later. Dat blijkt ook helemaal niet nodig. Ze gooit toch wel raak.

Bradford on Avon.

Rond een uur of elf reden de bussen weer. Wij bereikten dus nog vrij gemakkelijk Bradford on Avon en Bath. De foto’s daarvan zie je op onze Flickr!-sites hier en hier.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ha ha ha en dan "waarom doe je dat?" op de achtergrond.
Ik kan me die reactie zo goed voorstellen,van jullie beide trouwens:)
Leuke filmpje,mooie sfeer foto's.
henny

Neeltje Johanna zei

Inderdaad! Ook het gezicht van Frans zie ik helemaal voor me!!!