woensdag 6 januari 2010

Het einde nadert

Delft – Het einde komt in zicht. Niet van de sneeuw en het ijs, maar wel van het strooizout. Er is de laatste dagen zo veel strooizout gebruikt, dat sommige gemeenten bijna op de bodem van de lokale zoutput zijn aanbeland. In Delft schijnt het nog mee te vallen, maar in andere gemeenten rijden de strooiwagens niet meer door de wijken. Daar worden alleen nog de doorgaande wegen begaanbaar gemaakt met behulp van strooizout. De kranten melden dat er schepen met zout onderweg zijn vanuit Duitsland. Dat is echter niet voldoende. Daarmee redden we het maar net tot het eind van deze maand.

Het ziet er zo mooi uit, maar dat is gezichtsbedrog. Nederland heeft onvoldoende strooizout. We vriezen massaal vast.
Een Flickr-foto van Will

Nog 25 dagen en dan kan niemand meer zijn woning verlaten. De spekgladde wegen maken het dan onmogelijk om nog naar school en werk te gaan. De winkels kunnen niet meer worden bevoorraad. Maak van de komende drie weken gebruik om veel te hamsteren. Je moet een grote hoeveelheid blikken met soep en bonen in voorraad nemen. Neem ook een flinke doos kaarsen en fakkels mee uit de winkel nu het nog kan. En natuurlijk flessen water, want alles gaat bevriezen. Iedereen is bevreesd voor de opwarming van de aarde, maar waar blijft die opwarming als je hem hard nodig hebt. Is er reden voor paniek? Ik denk het wel. Niet alleen aan het strooizout komt een einde. Het gaat helemaal mis. Zet de lokale rampenzender aan en volg het nieuws. Het einde nadert.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat gebeurd er in Nederland. In Canada hebben we die situatie elk jaar, en wonder boven wonder het leven gaat gewoon door. Gisteren ging ik voorbij een golfbaan en op het ingangs bord stond het volgende: NOG 98 DAGEN TOT OPENING'S DAG.

Warren De Boer.

Anoniem zei

Het valt hier in De Haag ook reuze mee. Misschien is er alleen zo veel sneeuw in Brabant. Het is vandaag ook niet glad meer. Ik wacht dus nog maar even met het inslaan van blikken bruine bonen.

Sybille Anjou

Anoniem zei

De handen in de zakken en de pet op. Zo sta ik elke morgen bij de bushalte. Het ergste komt nog. Als het gaat dooien, krijg je dei smerige bagger. Maar ik klaag niet. Het hoort bij de winter. Toch?

Jochem Waterreus

Anoniem zei

Ik hoor net op de radio dat het KNMI een weeralarm heeft afgekondigd. Dat doen ze alleen als ze gevaarlijk weer verwachten. Ik weet wel dat het KNMI er ook vaak naast zit met zo’n alarm, maar nu trap ik er wel in. Ben ik toch nog te laat om die blikken bruine bonen te halen.

Groetjes van ODD-er
Tjibbe Bonkjes

uitterlindenclan zei

Leuk dat je mijn foto hebt geplaatst, ik vind hem zelf ook erg leuk.

Groetjes,
Will