dinsdag 19 januari 2010

Het bankje van Mies en Leen

Londen – In het parkje voor de St. Paul’s Church bij Covent Garden staat een zogenaamde commemorative bench met twee Nederlandse namen: Mies en Leen. Corien & ik ontdekten de namen op het bankje in april 2005 op een van onze zwerftochten door de Britse hoofdstad. We aten er een sandwich en genoten van de rozen en de zon. Ik vond de twee Nederlandse namen heel integrerend en schreef er op deze plaats een stukje over.

Corien zit tegenover het bankje van Mies & Leen.

Ik wist natuurlijk niet wie Mies en Leen waren, maar het feit dat ze op 22 september 2005 nog steeds gelukkig en bij elkaar waren, was kennelijk reden om hier dit bankje te plaatsen. Ik bedacht er een verhaal bij dat je hier kunt nalezen. Ik zat er helemaal naast weet ik nu. Mies en Leen hebben geen bestaan opgebouwd in Londen, maar in het Nederland. Het zijn geen twee naar Engeland gevluchte mensen.

Mies Bouwman onthult het geheim van het bankje.

Het zijn Mies Bouwman en Leen Timp. Mies onthult het geheim zelf in de laatste ANWB Kampioen. Het bankje hebben ze gekregen van hun kinderen omdat ze vijftig jaar daarvoor in Londen waren gehuwd. De ouders van Mies gaven indertijd geen toestemming voor het huwelijk in Nederland. Dat kwam omdat Leen katholiek was. Wel stelde haar vader voor om dan maar in Londen te trouwen. Het werd volgens Mies Bouwman een heel avontuur omdat je in Engeland pas mag trouwen als je daar ten minste drie weken bent. Helemaal ernaast zat ik toch niet toen ik schreef: “Het gaat nog steeds goed tussen die twee want er staat bij “In everlasting Love”. Dat is een mooie spreuk om even bij stil te staan in een parkje bij een kerk in hartje Londen. Mies en Leen het ga jullie goed.”

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ah, schattig romantisch verhaaltje =-). Fijn om in mijn tentamenweken even afgeleid te worden door jullie spannende avonturen in Engeland.

gr Jolijn

Neeltje Johanna zei

Wat een leuk verhaal. Zouden Mies en Leen dat stukje van jou in 2008 ook gelezen hebben? En dan stiekum gelachen hebben: "Ha,ha, jullie moesten eens weten......."