woensdag 17 mei 2006

Een mooie herinnering


Jolijn.

Eindhoven - Carnavalszaterdagochtend 27 februari werd ik in de Centrum voor de Kunsten Eindhoven (CKE) studio ontvangen door de fotograaf Henk Hermans. Henk Hermans was op dat moment een leerling van de cursus fotografie voor gevorderden en zijn opdracht van die dag was portretfotografie. Samen met Jeroen maakten we onze entree en we waanden ons in een echte fotostudio. Overal waren rollen papier als achtergrond naar beneden gehaald en de fotografen krioelden om ons heen. Ik vond het toch een beetje gek om model te zijn, omdat deze toch snel met buitenaards knap en te dun worden voorgesteld, maar gelukkig waren alle modellen ‘gewone meisjes’.

Jolijn.

Henk had ook zijn dochter meegenomen en die mocht als eerste op de foto. Zij was nog een beetje braaf, dus zat ik samen met Jeroen rare standjes te bedenken die ik voor de camera kon laten zien (met kleren aan…). Zo werden de foto’s toch iets spannender en kon ik me op een bepaalde manier toch op een niet-conventionele manier laten fotograferen. Toen ik aan de beurt was mocht ik doen wat ik wilde en dat deed ik dan ook. Ik kreeg er steeds meer lol in en Henk schoot zijn rolletjes (uhm, kaartje) vol. Klik hier als je het resultaat wilt zien. Als je meer foto’s wilt zien, klik dan hier Het grappige was dat niet alleen Henk foto’s van mij nam, maar er steeds meer fotografen toesnelden om een foto van mij te maken. Ik waande me echt als een popster en vond het maar grappig. Er werd op van alles gelet: het licht, standje, uitstraling, natuurlijkheid en hoe het uiteindelijke plaatje eruit zou zien. Mijn basgitaar en Jeroen werden ook gebruikt voor de foto’s. Ik vond het een hele leuke dag en een mooie ervaring. De foto’s heb ik ook afgedrukt gekregen en bewaar ik als mooie een herinnering.

Jolijn & Jeroen.


Een bijdrage van Jolijn

Geen opmerkingen: