donderdag 27 november 2008

De Sint als inhaker


Delft – In de marketingwereld is de ‘inhaker’ een geliefde manier om de consument te bereiken. Tijdens een belangrijke gebeurtenis, zoals het WK-voetbal of de geboorte van een prinsesje, kopen meer mensen een krant. Het potentiële bereik van een advertentie stijgt daardoor ook. Bovendien beweren marketeers dat het thema van de advertentie zich dan in het actieve gedeelte van de hersenen van de consument bevindt. In hun woorden: het thema is 'top of mind' en dus is de kans dat de consument aandacht heeft voor de reclame-uiting een stuk groter dan normaal.

De Sint op het dak van het Legermuseum. Piet staat al lachen en roept ons reeds toe.

Bij het Legermuseum heeft men nu een inhaker bedacht op de feestelijkheden rond de jarige goedheiligman. Waar verwacht een kind de Sint? Op het dak natuurlijk gezeten op zijn paard. Op het dak van het Delftse legermuseum is dat nu werkelijkheid geworden. Men hoopt kennelijk zo op meer aandacht voor de tentoonstelling over het dappere dier. Bij kinderen, ouders en grootouders is de Sint nu immers ‘top of mind’.

Geen opmerkingen: