donderdag 17 juni 2010

Baguette de tradition Française


Courtils – Het was vanmorgen om half acht nog stil in ons dorpje. Ik kuierde op mijn gemak naar de bakker. Slechts een enkele auto, op weg naar de kust, passeerde me. Mijn reisgenoten, Corien, Nellie & Pieter Jan, verkeerden net als de rest van het dorp nog in het land der dromen. De zon scheen nog aarzelend over de velden waarin de vogels net als ik bezig waren de dag te begroeten. Zij deden het uitbundiger dan ik.


Ook bij de boulanger was er leven. De winkel stond vol met allerlei heerlijk geurende broden. De bakker, een man van een jaar of dertig in een rood T-shirt, begroette me vrolijk. Ik koos uit zijn voorraad twee baguettes de tradition Française. Met de geur van vers brood wekte ik later mijn reisgenoten. Er is geen andere manier om hier de dag te beginnen. Warm knapperend stokbrood met boter en verse aardbeienconfituur.

Geen opmerkingen: