woensdag 14 april 2004


Pluk de dag


Nienke en Benthe drinken een glas sinaasappelsap uit een van opa’s whiskyglazenDelft – Je hebt mensen die heerlijk kunnen uitslapen. Zij verheugen zich op een vrije dag. Dan behoeven ze er niet zo vroeg uit. Ik behoor niet tot die groep. Zodra ik wakker ben, verlaat ik de echtelijke sponde. In alle rust eet ik dan mijn geroosterde boterhammetjes met marmelade, drink mijn kopje thee en lees de ochtendkranten. Mijn kleinkinderen behoren ook niet tot de categorie uitslapers. Dat betekent in veel gevallen dat hun pappa of mamma op een vrije dag ook minder kans hebben op een verlengde nachtrust. Maar als ze in Delft logeren, kunnen de ouders zich met een gerust hart nog eens omdraaien. Opa is immers al beneden. Die zorgt voor een beker sinaasappelsap en wat te eten. Daarna wordt er voorgelezen. Als Nienke en Benthe allebei vroeg op zijn, duurt het voorlezen overigens niet zo lang als anders. Dan zijn er immers ook heel veel dingen die ze samen kunnen doen. Ze vinden het dan heel gezellig om samen met het poppenledikant en de bijbehorende attributen te spelen. Opa heeft dan de tijd om op z’n gemak foto’s van de meiden te maken.



Geen opmerkingen: