dinsdag 6 april 2004


Je kunt altijd bellen.


Ad, Corien en Els in een Belgisch wegrestaurantDurbuy – Telefoneren vanuit een telefooncel is iets uit het verleden. Ik denk dat mijn kleinkinderen het niet meer bewust mee zullen maken. Je bent met je mobieltje nu overal bereikbaar. Straks is mijn laptop een mobiel communicatiesysteem waarmee ik vanaf elke plek contact kan leggen met wie dan ook. Beeld en geluid. Die veranderingen zijn overal heel zichtbaar. In Engeland worden de beroemde rode telefooncellen langzamerhand vervangen door moderne cellen waarin je niet alleen kunt bellen, maar ook kunt internetten. De antieke rode cellen worden verkocht en eindigen veelal in andere landen. Wij kwamen er ook een stelletje tegen in een Belgisch wegrestaurant. Ad demonstreert heel duidelijk dat ook de Belgen de ontwikkelingen op het gebied van de telefonie niet kunnen tegenhouden. Nog even en de rode Britse telefooncellen zijn alleen nog nuttig als plantenbak. Een beetje jammer vind ik dat wel.



Geen opmerkingen: