woensdag 29 januari 2003


Laat je fantasie maar de vrije loop


Er komt heel veel lekkers uit een potjeDelft – Enige tijd geleden vertelde ik dat we een tostimaker hadden gekocht. (Je kunt er trouwens ook heerlijke wafels mee maken) Ik vroeg toen aan de lezers van ODD of ze me konden helpen met recepten. Het resultaat van die oproep deel ik met jullie.

Janneke wist nog een paar tostisuggesties uit Nieuw-Zeeland. Heel poplulair was daar kaas met sweet corn, kaas met ananas, kaas met bruine bonen en kaas met plakjes tomaat of tomatenpuree. Verder doet ze me het idee aan de hand om ook eens peperoni en paprika te proberen.

Els had ook een paar ideeën. Zij schrijft dat tosti met pindakaas en banaan heel lekker is. Je kunt daar zelfs nog een plakje bacon bij doen, beweert ze. Ook pastachoca komt in aanmerking voor een tosti. ”Eigenlijk kun je alles was smelt en eetbaar is er tussen doen. Ga maar voor je voorraadkast staan en laat je fantasie er maar op los.” schrijft Els.

Ook Saskia had een goede tip. Zij wees me op een potje Pizza Quick Saus. Daarmee is in combinatie met kaas en ham ook een hele lekkere tosti te maken.
Inmiddels hebben ook wij in Delft niet stil gezeten. We zijn – de tip van Els in gedachten – ook creatief geweest. Onze conclusie is dat cranberry compote gecombineerd met een plakje kalkoen ook heel lekker is.
Heeft er nog iemand een recept, mail het dan.