zondag 5 januari 2003


Een tip van Ad


Klik op de cd-hoes voor meer informatie. Hoor haar zingenHelmond – Afgelopen zaterdag zaten Ad en ik in zijn woonkamer wat bij te praten. Onze eega’s waren met Roan de stad in om te winkelen. Wij kunnen dan gemist worden. Ik heb een nieuw cd’tje dat ik je perse even wil laten horen”, maakte Ad mij nieuwsgierig en stopte een cd in zijn speler van Norah Jones. Een vriend van me is eind vorig jaar naar haar concert in Paradiso geweest. Dit is haar debuut cd.”, verklaarde hij verder. Norah begon te zingen. De zangeres is moeilijk in een categorie te plaatsen. Het is jazz, maar ook pop, folk, country. Al die invloeden en sferen zijn te horen. Maar het is een geweldig lekker plaatje. Ik heb er nu ook een exemplaar van, net als Bob & Saskia. Op het hoesje van de cd las ik dat Norah al sinds haar zesde piano speelt en is afgestudeerd in jazzpiano. Ik vind dat ze zowel een wat gladde als ook puntige manier van spelen heeft. Ze combineert het heel goed met haar zingen. Enige invloed van Nina Simone is ook wel te horen. Ik zal zeker wat van haar laten horen in mijn zondagse radioprogramma.