Delft - Een eigen glossy magazine met je naam prominent op de cover is alleen weggelegd voor de echt beroemde mensen onder ons. Je moet iemand zijn als Linda of Felderhof om voldoende exemplaren te verkopen. Ik heb dus mijn twijfels over het blad dat in januari zal verschijnen: Nicolaas. Het magazine heeft niets met de goedheiligman te maken, maar is het eigen blad van wijnschrijver Nicolaas Klei. De schrijver van de jaarlijkse super(markt)wijngids neemt zijn lezers mee op wijnjacht door Amsterdam. Hij fietst van adres naar adres en stopt bij de aller-leukste winkels om inkopen te doen. Ook verklapt Nicolaas in zijn magazine de allerbeste wijntips. Bekende culinaire schrijvers vertellen in het blad wat ze koken als Nicolaas zou komen eten. En Nicolaas beleeft het spannendste interview van zijn leven: sexy saxofoon-ster Candy Dulfer ontmoet verlegen wijnschrijver. Het personality magazine wordt een anti-glossy, niet gelikt en gestyled maar gewoon, met twee voeten op de Hollandse bodem, zoals de fans Nicolaas Klei al kennen. Het verschijnt in oplage van 42.000 stuks. Toch zal het niet eenvoudig worden om het blad te lezen. De verspreiding van het eerste nummer verloopt alleen via een abonnement op Elle Eten, Perswijn of By The Grape. Je zult het dus niet vinden op de planken van je boekhandel. Ik wens Nico succes. |
Room with a view in New York
7 maanden geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten