maandag 23 november 2009

Floor kan niet vallen

Delft – Dit weekend waren de kleinkinderen over de vloer. Ze brachten alle zeven een bezoekje aan hun grootouders. Ze deden dat samen met hun ouders en andere familieleden. Els & Ad hadden hun kleindochter Marlynn meegenomen. We hadden immers iets te vieren en dat doen we graag met zijn allen. Van kleindochter Dieuwertje hoorde ik een nieuwtje. Zij vertelde me dat het varkentje Fleur, waarover eerder een verhaaltje op ODD stond, niet de enige is die kan vliegen. Haar zus Nienke had dit roze gevleugelde biggetje op papier vastgelegd. Dit weekend kreeg ik van Dieuwertje een tekening van Floor, de gevleugelde prinses. Ze heet bijna hetzelfde als het varkentje, maar heeft behalve vleugels ook een gouden kroontje. “Komt dit ook op de computer met een verhaaltje?” vroeg kleindochter Dieuwertje.
Ik beloofde het. Ze wil het vast wel even voorlezen aan Emma en Abel.

Floor glimlacht als een echte prinses.

Floor is een prinses.
Ze heeft een gouden kroon met drie punten.
Op iedere punt zit een rode bal.
Die bal is heel zacht. De bal is van dons.
Floor is blij. Ze lacht.
Floor kan heel goed vliegen. Ze heeft vleugels met hartjes.
Daarmee vliegt ze een rondje rond de kerk.
Ze vliegt heel hoog. Hoog boven de wolken.
Dat vindt Floor niet eng.
Floor kan niet vallen.
Dat komt door de donzen ballen.
Floor landt altijd op de zachte ballen.
Is dat niet knap?
Dieuwertje en ik vinden dat heel knap.

Geen opmerkingen: