zondag 3 juni 2007

Wijndrinkers zijn proevers


Helmond – “Laten we weer eens lekker gaan proeven”, zegt Ad immer wanneer hij de glazen op tafel zet. Elke wijndrinker is een proever. Voor de dorst drink je water of bier. Bij wijn is dat anders. Je hebt twee soorten wijndrinkers. De conservatieve wijndrinker, die zegt: “ Ik drink alleen dit maar. Dit vind ik lekker en anders niets”. Je begrijpt het al, dat worden nooit echte proevers. Ik houd van de progressieve wijndrinker. De mensen die altijd willen vergelijken en op zoek zijn naar verrassende wijnen. Dat zijn naar mijn smaak de echte wijndrinkers, de proevers.

Ad is bezig zijn nieuwe voorraadje uit te laden.

Voor dit soort wijndrinkers schrijf ik de wijntips op ODD. ODD-lezers zijn progressief. Dat bleek ook weer na de laatste wijntip. De fietstassen zijn weer volop gevuld. De winkelbedienden bij de Helmondse vestiging van Albert Heijn moesten het rek regelmatig aanvullen. En dat zegt wat bij zo’n grote winkel. Je herkende de proevers aan de rinkelende fietstassen waarmee ze door de stad peddelden. Zaterdagavond proefden wij ten huize van Ad & Els bij heerlijke verse tagliatelle met roomspinazie dan ook deze heerlijk Italiaanse wijn. Met zijn allen rond de grote tuintafel werd er volop geproefd.

Geen opmerkingen: