zaterdag 23 juni 2007

Jazzmix ook via internet


Delft – Sinds 6 oktober 2002 presenteer ik het radioprogramma ‘De Jazzmix’ op StadsRadio Delft. Het eerste nummer van dat eerste programma herinner ik me nog goed. Het was ‘You Look Good To Me’ van het Oscar Peterson trio. Sindsdien is mijn programma – met tussenpozen – elke zondagavond vanaf negen uur te beluisteren geweest op StadsRadio Delft. Iedere zondagavond gaat steeds weer het beste op het gebied van Jazz, blues en wereldmuziek in de mix. Er wordt natuurlijk ook aandacht besteed aan de jazzfestivals in Delft e.o.

DeJazzmix wordt samengesteld en gepresenteerd door Frans van Rijnswou.

Familie, vrienden, kennissen, collega’s en niet te vergeten jazzliefhebbers vroegen mij veelvuldig waar ze op af moesten stemmen om het programma te kunnen beluisteren. Daar moest je tot voor kort voor in Delft wonen. Nu is daar verandering in gekomen. De lokale omroep is nu ook via internet te beluisteren.
Dat kan via de site van de omroep of via de site van ‘De Jazzmix’. Zoals je aan de speellijsten kunt zien, is het aanbod steeds heel gevarieerd. Het is een echte mix. Het kan variëren van de Japanse jazz fusionband Casiopea met ‘Black Joke’ tot de in Engeland geboren Nederlandse zangeres van wereldmuziek Wende Snijders met haar versie van ‘La Vie En Rose’. De volgende stap is een podcast van het programma. Daar wordt aan gewerkt.

Geen opmerkingen: