dinsdag 5 juni 2007

Omfietsen voor huismerkwijn


Delft – Van wijnvrienden hoor ik vaak: “Zoek niet verder, neem gewoon een landenwijn van Albert Heijn. Zit je altijd goed mee”.
Ik houd wel van een optimistisch geluid en vaak hebben ze gelijk. Maar helaas lang niet altijd. Zo heeft de Franse huiswijn van AH misschien wel wat stevig fruit, maar ik vind hem toch net iets te eenvoudig. Goed hij kost maar €2,99, maar toch zou ik er niet voor omfietsen. Voor dat geld is beter te koop. Deze week heeft de grootgrutter echter al zijn landenwijnen in de aanbieding en zo komen nu ook andere landenwijnen onder de magische grens van drie euro.

 AH Italia, Sangiovese en AH España, Tempranillo.

Hoogste tijd om nu maar eens om te fietsen voor een paar landenwijnen van het huismerk. Ik ben niet over alle landenwijnen enthousiast, maar wel over de AH Italia, Sangiovese en AH España, Tempranillo. Beide wijnen – literfles! – zijn deze week slechts € 2,91. Bij de pastamaaltijd drink ik graag een simpele pure zuivere rode wijn zonder poespas. Vol rood fruit, pittige smaken en heerlijke weerbarstige tannine. Dat is precies AH Italia, Sangiovese. En de Spaanse wijn is precies wat het belooft: mild, soepel en kruidig. Veel rood fruit en bijtgrage tannine. Heerlijk. Beide wijnen kun je ook heerlijk drinken bij de barbecue. Uit de ijsemmer, geloof me maar. Gewoon doen!
Een aantal lezers van ODD/OG is gratis abonnee op het ODD-Wijnalarm. Dat betekent dat je een mailtje krijgt als er een omfietswijn is te halen. Wil jij ook een ODD-Wijnalarm? Meld je dan hier

Geen opmerkingen: