woensdag 30 mei 2007

Fietstassenvullers opgelet


Delft – Het aantal mensen dat via de mail op de hoogte wil worden gehouden van omfietswijnen stijgt. Via Saskia verwelkomen we alweer twee nieuwe wijnliefhebbers. Het zijn ODD-lezers John & Ank uit Maassluis. Om dat te vieren heb ik meteen een nieuwe tip.

Alleen deze week omfietswijn. Daarna weer duurder.

Nero d’avola is een stoere Siciliaanse druif. Men heeft hem op dat eiland gecombineerd met de Franse syrah. Dat blijkt een heel goede combinatie. Je ziet die combinatie van druiven dan ook steeds vaker. Ik genoot op Sicilië erg van deze wijn. Heerlijk veel fruit en een mooie rijpe tannine. Je denkt dan dat het wel door de vakantiestemming zal komen. Thuis smaakt hij vast minder. Ik kreeg ongelijk. Thuis smaakte hij net zo heerlijk. En wat nog beter is. Hij is gewoon te koop bij Albert Heijn voor de prijs van € 4,69. Daar behoef ik dus niet meer voor naar zuid-Italië te reizen. Helaas is deze heerlijke wijn wel te duur om als omfietswijn te worden opgenomen in onze reeks. Maar deze week niet. Deze week kost deze wijn slecht €2,99. Met deze forse korting haalt hij de ODD-omfietswijnnorm. Ik zou mijn regenpak dan ook maar vlug uit de fietstas halen. Het blijft toch droog en dan is er tenminste volop ruimte om een flinke hoeveelheid van deze heerlijke Italiaan in te vervoeren. Het wordt schitterend weer dit weekend. Dan kunnen jullie de wijn dit weekend al direct bij de barbecue gebruiken.

John, de nieuwe ODD-omfietswijnabonnee, heeft zelf ook een tip. Ik geef hem hier weer aan jullie door. De omfietswijn van John is:Viña Ducaro Tinto. Campo de Borja.Te koop bij de Hema voor € 2,25. Enkele maanden geleden in het AD besproken door mijn wijnvriend Nicolaas Kleij. Nico vond de wijn erg goed, weet John zich te herinneren.

Een aantal lezers van ODD/OG is gratis abonnee op het ODD-Wijnalarm. Dat betekent dat je een mailtje krijgt als er een omfietswijn is te halen. Wil jij ook een ODD-Wijnalarm? Meld je dan hier

Geen opmerkingen: