dinsdag 20 februari 2007

Oma helpt


Delft – Gisteren zijn we met Emma en Dieuwertje vanuit het Spurriezeiersland weer teruggereden naar Kabbelgat. Emma hebben we eerst naar oma Marjan en opa Joop in Pijnacker-Nootdorp gebracht en Dieuwertje is met ons meegegaan naar Delft.
De meisjes logeren deze week elk bij een grootouderpaar.

Dat ziet er allemaal spannend uit.

In Delft ontdekte Dieuwertje een nieuw opmaaksetje in het kastje van haar oma. Ze vroeg Corien wat je daar allemaal zoal mee kan doen. Oma legde uit hoe je je lippen moet stiften en vertelde verder wat de functie was van alle andere kwastjes en borsteltjes.
Dieuwertje ging er mee aan de slag. Met een borsteltje iets op je ogen doen is nogal lastig, zeker als je daarbij je ogen stevig gesloten houdt.
“Hoe doe ik dat opa?”, vroeg ze mij.

Ogen dicht.

Helaas ben ik geen held in dit soort zaken. Nadat ik even had gekeken of er een boven- of een onderkant aan de borsteltjes zaten, kwam ik tot het enige advies waar ze iets aan had: “Oefenen op oma”.

Oefenen op oma.

Dieuwertje keek me schalks aan en riep toen met haar liefste stemmetje: “Oma wil je even helpen?”
En oma wilde wel.

Geen opmerkingen: