woensdag 26 februari 2003


We gaan lekker proeven


De liggende kast en de tafel met lege glazenHelmond – Afgelopen weekend struinden Corien & ik even binnen bij Ad & Els. Het was daar een en al bedrijvigheid. Els was druk met allerlei huishoudelijke karweitjes. Ad troffen we aan achter een statafel vol met lege bierglazen. Ik veronderstelde onmiddellijk dat hij bezig was om de glazen in het gareel te brengen voor de naderende carnaval.
”Het ziet er hier dorstig uit”, merkte ik dan ook snedig op.
”Je trekt de verkeerde conclusie”, antwoordde Ad. ”Ik ben bezig met reparatiewerkzaamheden aan m’n kast. De planken in de kasten begonnen vervaarlijk te kraken onder hun glazen gewicht.”
Toen pas merkte ik de kast op. Het antieke meubelstuk lag voorover. Een achterpaneel was gedeeltelijk verwijderd. Ad had de krakende kast geheel gedemonteerd en was bij onze komst juist weer druk doende om het kabinet in elkaar te zetten.
Els & Ad onderbraken hun werkzaamheden direct om met ons een kopje koffie te drinken. De glazen hebben we nog even onaangeroerd gelaten. Het is per slot van rekening nog geen carnaval. Donderdag begint het. Althans op de peuterspeelzaal van kleindochter Nienke. Zij gaat als een poesje die dag naar de peuterspeelzaal. Wij groten moeten nog even met spinnen wachten.