Bloemen, kaarten en mobieltjesVerschillende telefoonbedrijven meldden wel een sterke toename van het aantal tekstberichten die per mobiele telefoon zijn verstuurd. Ook het aantal telegrammen en digitale kaarten bereikte vrijdag een hoogtepunt. KPN Mobile heeft ”miljoenen” berichten per mobiele telefoon verstuurd, aldus een woordvoerster. Het aantal berichten ligt 30 procent hoger dan vorig jaar op Valentijnsdag. ”En een kwart hoger dan op een normale vrijdag.” Vodafone verstuurde tot het eind van de middag circa 1,5 miljoen berichten, Dutchtone 0,5 miljoen. Dat is meer dan op een normale vrijdag. Tevens overtroffen beide bedrijven daarmee het aantal sms’jes van vorig jaar op Valentijnsdag. ”Vorig jaar waren het er over de hele dag 1 miljoen”, aldus een woordvoerster van Vodafone. Ook O2 en Ben verstuurden flink meer berichten. Nederlanders grepen niet alleen naar de mobieltjes om elkaar de liefde te verklaren. Kaartenfabrikant Hallmark registreerde de afgelopen dagen 110.000 verstuurde kaarten op internet. Dat is bijna het dubbele van vorig jaar, toen 58.000 digitale wensen werden verstuurd. De speciale actie waarbij mensen elkaar via een website anoniem de liefde konden verklaren, trok 50.000 mensen. Ook bloemen bleven een populair Valentijnscadeau. Veiling FloraHolland draaide deze week 13 procent meer omzet dan in dezelfde week een jaar geleden. Rozen en andere rode bloemen waren het populairst. |
New York View from Summit One Vanderbilt
2 maanden geleden