donderdag 29 maart 2007

Niet na-apen


Londen – Het metrostation Angel in Londen heeft een van de langste roltrappen ter wereld. Mij is geleerd altijd netjes aan de rechterzijde van de roltrap te staan. Dat niet iedereen dat doet, wist ik al wel. Maar nu heeft de politie in de Britse hoofdstad de ongebruikelijke oproep gedaan niet te skiën in de metro. Ze deed dat omdat een Noorse waaghals zich op de lange latten van een roltrap in het metrostation Angel had laten glijden. De freestyle-skiër filmde zijn waaghalzerij met een camera op zijn hoofd.


De beelden zijn op de website van YouTube reeds door tienduizenden bekeken. De politie is bang voor na-aperij en noemt het een onverantwoordelijk daad. Voortaan ga ik niet alleen netjes rechts staan, maar kijk ook steeds over mijn schouder of ik niet ingehaald wordt door een gek op ski's.

Geen opmerkingen: