donderdag 1 maart 2007

Floris legt Petazzie vast


Floris is calling the shots.Helmond – Tijdens het recente carnavalsweekend kreeg ik van Floris een dvd met daarop een registratie van een optreden van de populaire Helmondse amusementsgroep Petazzie mi Skruwsaws (Helmonds voor stampot met uiensaus). De groep maakte na acht jaar een opmerkelijke comeback in de Brabantse theaters.

Floris maakte met zijn bedrijf Calling the Shots een fraaie meercamera-registratie van deze cabareteske theatershow. Je kunt zien dat het bedrijf een voorliefde heeft voor het registreren van theater- en cultuurvoorstellingen. De dvd ziet er gelikt uit en biedt als extraatje ook een kijkje achter de schermen van de carnavaleske cabaretgroep.
DVDbox van Petazzie.Floris vertelde dat de typische Helmondse zelfspot van de groep nog steeds erg populair is.
“Er ontstond een Petazzie-koorts die ik eigenlijk alleen maar ken van de optredens van Youp van ’t Hek”, vertelde hij me. “De telefoon stond roodgloeiend bij ’t Speelhuis en de enorme rij voor de kassa van dit Helmondse theater deed denken aan de kaartverkoop van populaire boy bands”, schetste hij de Petazzie-gekte.

Na de eerste show volgden al gauw meer en niet alleen in Helmond. Ook in o.a. Gemert, Venray, Uden en Veldhoven trokken ze volle zalen. Corien & ik hebben inmiddels de dvd helemaal gezien en we begrijpen het nu wel. Al moet ik zeggen dat ik niet altijd alles snapte. Floris kreeg via Ted Willems – ook de zaterdagbaas van zijn zus Anne-Sofie – de klus om deze theaterregistratie van Petazzie te maken. Ik had al eerder zijn Randen van de Nachtwacht beluisterd en gezien en was ook deze keer weer onder de indruk van het professionele resultaat.

 Petazzie mi Skruwsaws trok o.a. in Helmond, Gemert, Venray, Uden en Veldhoven volle zalen.

Het verbaast me dan ook niet dat de dvd met cd van de show goed loopt. “Er zijn inmiddels al meer dan 5000 exemplaren verkocht”, vertelde Floris. Ik heb begrepen dat de groep zelf ook heel blij is met de dvd. Omroep Brabant TV zond de door Calling The Shots opgenomen show ook uit. Als je geluk hebt zijn er nog dvd’s te koop bij de Rabobankfilialen en de Melody Shop in Helmond en de Music Store in Someren. De prijs van deze dvd is slechts €15,95

Geen opmerkingen: