vrijdag 9 maart 2007

Borstbeeld gevraagd


Het borstbeeld is een uur klaar.New York – Elk jaar weer iets bedenken voor je verjaardag is niet makkelijk. Maar nu heb ik toch iets voor mijn komende kroonjaar. Ik wil wel een borstbeeld. In het tijdperk van de digitale foto is er nu ruimte voor iets nieuws. Foto’s hebben we al genoeg. Op de American International Toy Fair in New York toonde men onlangs een systeem waarmee binnen een uur een borstbeeld kan worden vervaardigd. Het model poseert voor twee camera’s die zijn of haar gezicht vanuit verschillende standpunten vastlegt. Op die manier slaat de computer een digitale scan van het model op. Daaruit wordt dan de driedimensionale afbeelding vervaardigd. Het beeld wordt vervaardigd opeen soort 3D-printer. Zo’n printer bouwt laagje voor laagje op. De duurdere printers doen dat zelfs in kleur. Ik weet alleen niet of het in ons land al mogelijk is. Dus misschien moet ik voor mijn verjaardag dan toch maar iets anders bedenken.

Geen opmerkingen: