vrijdag 23 februari 2007

Wie is een jongedame?


Delft – Maandag trokken Corien & ik samen op met Dieuwertje. Dinsdag en woensdag moest Corien werken en gingen Dieuwertje en ik samen op pad. Donderdag moest ik het een en ander in Den Haag doen en was het de dag van oma. ‘s Morgens bracht ik de jongedame (Als je dat tegen haar zegt, merkt ze onmiddellijk op: ik ben geen jongen. We besloten daarom tot het compromis: meisjedame) naar Corien die bij haar jarige vriendin op de koffie was en vertrok daarna zelf naar Den Haag. Dieuwertje zat gezellig bij de vriendinnen op de bank en genoot van de limonade en het gebak. Daarna gingen oma en kleindochter samen naar de markt en de bieb. Dieuwertje mocht vervolgens de plek kiezen voor de lunch. Het werden poffertjes. Na de maaltijd reden de dames met de tram terug naar huis. Ook dat was voor onze kleindochter een feestje op zich.

Dieuwertje en Corien spelen het taartbakspel.

Toen ik tegen het eind van de middag terugkeerde uit Den Haag zaten de beide dames aan de salontafel een spel te spelen. Het doel daarvan is om zo snel mogelijk de grootste taart te bakken. Dieuwertje is duidelijk een keukenprinses want ze won het iedere keer van haar oma. En ook ik kon niet van haar winnen.

Geen opmerkingen: