maandag 19 februari 2007

Reken maar op volgend jaar


Stiphout – In de Jkvr.v.d.Brugghenstraat zag ik deze mooie straat versiering. Alle huizen waren versiert met een zelfgemaakte slinger van stoffen vlaggetjes en in iedere tuin stond een tafel met het huisnummer.

 zelfgemaakte slinger van stoffen vlaggetjes.

Nieuwsgierig geworden naar de reden van al die tafels ben ik een praatje gaan maken met één van de bewoners. Het was mij even ontgaan dat het thema van de optocht dit jaar is: 'Mi carnaval kende op ons rèkenen'.

 Mi carnaval kende op ons rèkenen.

Vandaar de tafels natuurlijk. De straat heeft met hun gevelversiering de straatprijs gewonnen. "Maar dat was ook niet zo moeilijk, want we waren de enige aanmelding". Misschien werkt het aanstekelijk en zijn er volgend jaar meer aanmeldingen. Van mij mag het want ik vind ’t erg leuk.

Een bijdrage van Nellie

Geen opmerkingen: