donderdag 15 februari 2007

Onder het altaar


Helmond – Na de doopdienst van Marlynn in de Onze-Lieve-Vrouwekerk afgelopen zondag tikte pastor Jo van Kessel me op mijn schouder.
“Heb je al een foto gemaakt van de kinderen onder het altaar”, vroeg hij me terwijl hij op mijn kleinkinderen wees die een groepje vormden onder het altaar.
Ik richtte onmiddellijk mijn camera en legde het groepje vast in hun spel. Terwijl de volwassenen druk bezig waren met het feliciteren van de ouders en grootouders van hun nichtje Marlynn waren de kinderen alweer midden in hun spel.

Nienke, Benthe, Dieuwertje, Sietske, Emma en Karsten.

Je zou verwachten dat een pastor graag wat rust en kalmte in zijn kerk heeft, maar niets is minder waar. Pastoor Van Kessel kent het evangelie van Marcus heel goed en brengt de woorden “Laat de kinderen toch bij mij komen en houd ze niet tegen” graag in praktijk.

Geen opmerkingen: