woensdag 7 september 2005


Te sexy voor godsdienstles


Is zij te sexy voor godsdienstles?Fano – De 38-jarige Caterina Bonci mag geen godsdienstles meer geven op de lagere school in het Italiaanse plaatsje Fano. Na veertien jaar godsdienstonderwijs werd zij de laan uitgestuurd. En dat alles vanwege haar knappe gezichtje. Althans dat beweert Bonci zelf. In de lokale media wordt zij zelfs beschreven als een sexy 38-jarige blondine die graag korte rokjes draagt. Of ze gelijk heeft kunnen jullie zelf beoordelen. Een woordvoerder van de kerk zegt dat ze geen godsdienstles meer mag geven omdat ze gescheiden is. De ontbinding van het huwelijk gaat volgens hem immers in tegen de wil van God. Nu is de ontslagen lerares al in 1995 gescheiden. Het kan zijn dat men daar in de kerk nu pas achter is gekomen, maar de mevrouw Bonci vermoedt iets anders. "Mijn vrouwelijke collega's en de rest van het personeel vielen mij steeds aan omdat ik zo aantrekkelijk ben", zei ze tegen een lokale verslaggever. Is dit nu nieuws? Moet daar de wereldpers overschrijven. Tja, vreemd genoeg wel. In de Italiaanse pers is het groot nieuws en ook de Engelstalige pers meet het gebeuren breed uit. De ontslagen blonde godsdienstonderwijzeres voedt dit nieuws. Ze denkt de reden van de roddel te weten: ”Op ouderavonden kwamen steeds de vaders naar mij toe om met mij te spreken over hun kinderen. Omdat ik zo vaak in het middelpunt van de belangstelling stond bij de heren, werd ik natuurlijk het onderwerp van deze gemene roddel".
Zo zie je maar weer. Fano mag dan een klein plaatsje zijn, ook in een kleine stad is seks een grote zaak.

Geen opmerkingen: