maandag 19 september 2005


Het is nog niet voorbij


Te vroeg naar de berging.Delft – Het is nog steeds lekker weer. Ik zie de jongens uit de buurt nog steeds voetballen en cricket spelen in het park aan de overkant van de wetering. De moeders wandelen nog met hun grut over de paden en aan de waterkant zitten nog steeds de vissers te genieten van de zon. Maar elke dag is er een. De herfst staat voor de deur. Straks komen de stormen en de regenbuien weer. Dan gaan de terrasstoelen weer in de berging en rijden we in het donker naar ons werk ’s morgens. Ik realiseerde me dat alles toen ik vrijdag naar de stad fietste. Ik kwam namelijk de Italiaanse ondernemer tegen die ’s zomers de gondels door de Delftse grachten laten varen. Hij bracht samen met een van zijn obers de gondels naar de winterberging. Hij verwacht kennelijk niet dat er nog toeristen door de grachten willen varen in zijn uit Venetië overgevlogen gondels. Het wordt herfst flitste het door mijn hoofd. Maar ik ben optimistischer dan de mannen in de boten. Er kan nog heel veel zonnig weer komen. Prinsjesdag is meestal mooi, drie oktober is vaak heel mooi en dit jaar blijft het tenminste mooi tot en met veertien oktober, want dan trouwen Saskia & Paul.

Geen opmerkingen: