zondag 11 september 2005


Op vakantie in Thailand


Chang Mai – Hier een berichtje uit Thailand. De foto’s zijn van Jonas, met wie ik hier ben. We zijn dinsdag 6 september aangekomen in Chang Mai, in het noorden. We zijn hier vanuit het eiland Ko Phi Phi via boot, bus, vliegtuig, tuktuk naartoe gereisd. We zullen ook een jungletrack doen. Ko Phi Phi (bekend van de film "the Beach") was erg indrukwekkend. Zeker om met eigen ogen te zien wat de Tsunami hier heeft aangericht.

Dit heeft de Tsunami aangericht

Het centrum van het eiland ligt tussen twee bergen links en rechts ervan is de zee. De vloedgolven kwamen van twee kanten en botsten op het midden van het eiland tegen elkaar. Op dit kleine eiland alleen al zijn, zo is mij verteld, zo'n 700 doden gevallen. Het is dan ook niet zo gek dat ieder gesprek dat je hier hebt met een ‘local’ voert al gauw over de Tsunami gaat. Iedereen hier heeft wel een familielid of vriend eraan verloren.
Op de volgende twee foto's zie je het eiland voor en na de Tsunami.

Zo zag het er hier uit.


Zo ziet het er hier nu uit.

Voor Phi Phi heb ik m'n duikbrevet gehaald op Ko Tao (Ko=eiland (Tao=schildpad)) De koraalriffen hier schijnen een van de mooiste plekken ter wereld te zijn om te duiken. Dit wil ik zeker geloven. Onbeschrijfelijk is de wereld die je onderwater ziet.

omringt door vissen.

Op deze foto zie je me in het water net terug van twintig meter diepte. Om mij heen zwemmen een aantal van de vele gekleurde vissen die je hier ziet.
Een ander "moet je meegemaakt hebben als backpacker event" was de Fullmoon
party op Ko Pang gang.

Ook al meegemaakt.

Hier heb ik ook Thijs ontmoet die al zo’n acht maanden aan het rond reizen is in Azië. Toevallig was Marieke, een huisgenootje van mij, en hier rechts op de foto, ook in Thailand op vakantie.

Een bijdrage van Floris

Geen opmerkingen: