vrijdag 10 september 2004


Nog meer tweede dreumestijd


Benthe met de kinderwagen waarmee haar moeder ook zo veel plezier had.Helmond – Opeens dacht ik vandaag aan mijn eigen oude kinderwagen. Deze heeft jaren in de garage gestaan, wachtend op de tijd dat mijn eigen kinderen er misschien mee zouden kunnen spelen. Mijn moeder was bang dat het geheel niet meer in orde zou zijn, maar de wagen is nog prima intact. De overige spullen die erbij zaten waren wel wat aangevreten en onder gepoept. Veel daarvan is misschien nog wel te redden en wordt nu grondig op 90 graden onder handen genomen in de wasmachine. Wat die behandeling overleeft mag nog even mee, de rest verdwijnt onverbiddelijk in de grijze bak. Over een uurtje weet ik het resultaat. Zouden het wollen dekentje, de gebreide pop en het wiegenovertrek nog heel zijn? Ik betwijfel het. De kinderwagen zorgt in ieder geval al voor veel pret. Het is toch veel te warm voor een wollen dekentje voor de pop

Een bijdrage van Saskia


Geen opmerkingen: