zondag 4 juli 2004


Carina is nummer 1


Hazerswoude-Rd – Vrijdag 11 juni, dag van me leven!
Ik heb mee gedaan aan een trendvision wedstrijd. Dat houdt in dat alle kappers in Nederland die minstens 3 jaar ervaren zijn kunnen meedoen aan een fotowedstrijd waarbij je een model helemaal van top tot teen moet aankleden, kappen en verzorgen van make-up, volgens 1 van de drie thema's. Daar maak je dan een foto van en die stuur je op naar trendvision Paris waar de show gaat plaatsvinden. Das int kort gezegd. Ik zal het even uitleggen.

Model en zus Barbara toont hier het winnende design van kapster en zus CarinaAlle kappers in Nederland mogen daaraan meedoen, maar ze moeten wel drie jaar al in het vak zitten. Maar voor de Nederlandse kappers academie heeft Wella Nederland een uitzondering gemaakt. Wij kregen ook de kans om in Parijs op het podium te staan met je model. Iedereen die wilde mocht meedoen. Begin mei begonnen we met denken hoe we het gingen doen en hoe het model er uit moest gaan zien. Van mijn school (Den Haag) deden er uiteindelijk 2 mee, waarvan ik er 1 was. In het totaal van alle vier de filialen deden er 21 studenten mee.
Er zijn 3 thema's:
Urban Manifesto (punk style, felle kleuren, netpanty's en minirokjes)
Secret Affairs (sprookjesachtig, donkere kleuren, mysterieus)
Tales of Folk (natuurlijke kleuren, strand, bos, natuurlijke elementen, hout

Ik koos voor het laatste thema, Tales of Folk. Want Urban Manifesto werd door bijna iedereen gedaan. Ik was uiteindelijk ook de enige van de 21 die dat thema had. Vijf weken lang heb ik samen met een ander klasgenootje (die Secret Affairs had) na schooltijd geoefend om een perfect eindresultaat te krijgen.
Dinsdag 1 juni wast zover. Mijn lerares had haar vriendin gevraagd foto’s te maken (zij is fotografe). Dus voor de laatste keer had ik Barbara helemaal klaar gemaakt voor de foto. Het duurde 1,5 uur voordat de foto’s klaar waren, maar dan had je ook wat. De vier mooiste foto’s van beide modellen werden uitgezocht en opgestuurd naar Wella Nederland. Toen werd het afwachten…. Wie zou er winnen? Ik wist dat ik een grote kans had hoog te eindigen, want de foto was supermooi en ik was de enige met dat thema, dus dan val je op. Ik had er best een goed gevoel over, maar ja…
Toen ik vrijdag 11 juni op school kwam zei m'n lerares dat we vandaag de uitslag zouden krijgen van Wella. Ze deed best geheimzinnig de hele tijd, en achteraf bleek dat ze het de dag ervoor al wist. Aan het eind van de dag begonnen Alma (de andere kandidaat) en ik steeds nerveuzer te worden, en de lerares steeds geheimzinniger. Toen de dag was afgelopen moesten wij in het midden gaan zitten en de rest er omheen. Toen kregen we een vermoeden dat we hoog waren geëindigd, anders laat ze je niet in het midden zitten als je laatste bent. Ze kwam met 2 rozen en een fototoestel… ja… We zaten zeker bij de eerste 10 wisten we. Ze ging toen vanaf nr. 21 naar beneden. Op gegeven moment was de top 10 aangebroken, nr. 9 was Alma geworden! Toen ging ze verder…. Top 5….. Top 3…. Ik was niet nummer 3, dus 1 of 2! Ik vroeg haar gelijk nummer 1 op te noemen, das leuker. Oké dat deed ze. M’n hart in intussen als een sneltrein, zenuwen gierden door m'n lijf en toen zei ze het: nummer 1 is…. Carina!!!! Ik schrok me dood!! NUMMER 1!! Ik had gewonnen! Ik ga naar Parijs!!! Ik wist niet meer waar ik moest kijken, begon spontaan te huilen en te trillen. Ik was echt zo verschrikkelijk blij!! Iedereen ging klappen en gillen. Ze waren echt blij voor me. Ook iedereen thuis, die ik gelijk allemaal had gebeld.
Twee weken later kwamen de directeur en z'n vrouw, Wella Nederland en een professionele fotograaf naar m'n school. Toen ging ik nog 1 keer Barbara helemaal weer zo maken als op de foto, en dat werd dan door een professionele fotograaf gefotografeerd, en die foto’s worden naar trendvision in Parijs gestuurd. Die kiest de beste van heel Nederland (dus met alle professionele kappers erbij). En als ik daarvan win moet ik het daar nòg een keer doen op de catwalk. Maar omdat ik al heb gewonnen van mijn school, ga ik sowieso naar Parijs, om daar backstage te kijken bij de Trendvision Awards Show.
Ik ben benieuwd of ik door mag, maar ik ga sowieso naar Parijs! nu maar afwachten......

Een bijdrage van Carina

Geen opmerkingen: