zondag 27 juli 2003

Sound of Music


Maaike Widdershoven.Eindhoven – Op zaterdag 19 juli zijn mama en ik naar de musical The Sound of Music geweest, in de Eindhovense Stadsschouwburg. Het was echt een prachtige musical. Iedereen kent het verhaal natuurlijk al van de film dus dat hoef ik niet uit te leggen. Nou ja, natuurlijk…. Ik heb de film nog nooit gezien omdat ik daar niet echt behoefte aan had maar nadat ik de musical heb gezien ga ik hem zeker kijken!
The Sound of Music was speciaal voor deze gelegenheid herschreven. De tekst van de liedjes was een klein beetje veranderd van de liedjes in het Nederlands die jaren geleden al eens uitgekomen waren. Maar ze waren echt schitterend, daarom hebben mama en ik na afloop ook meteen de cd gekocht.
De acteurs waren ook erg goed. Ik vond het alleen wel jammer dat Maaike Widdershoven (Maria Rainer in de musical) al heel snel over ging op kopstem.
Natuurlijk is het ook altijd leuk als er een acteur of actrice in meespeelt die je al van een andere musical of van t.v kent, en dat was ook bij deze musical het geval: Anne-Mieke Ruyten speelde Elsa Schrader. Anne-Mieke ken ik van Sam Sam waar zij Chris speelde.
Natuurlijk waren ook de zeven kinderen er. Zij speelden echt supergoed en konden heel erg mooi zingen, ze hadden dan ook allemaal een grote rol. The Sound of Music is echt een aanrader, zeker als je een Sound of Music-fan bent!

Wil je meer foto’s zien? Klik dan hier.

Een bijdrage van Anne-Sofie