maandag 31 oktober 2011

Gesprek bij een carpacciololly

Delft - Een kleine tien jaar na zijn ‘Dagboek van een chefkok’ presenteerde Yuri Verbeek van de Kokkerie bij Boekhandel Huyser gisteren zijn nieuwe boek ‘Chef over de vloer’. Er is geen leuker gezelschap denkbaar dan een combinatie van smulpapen en lezers. Daarom waren Corien & ik natuurlijk ook van de partij. Mijn echtgenote lees veel en ik ben een smulpaap. We hadden dus alle reden om er te zijn. Het boek staat vol met verhalen en met recepten van de sympathieke Delftse chef-kok. Een ideale combinatie. Het prikkelt niet alleen de fantasie, maar ook de smaakpapillen. In zijn boek neemt Verbeek je mee in het dagelijkse leven van een chef-kok.
Op originele manier beschrijft hij ontmoetingen en persoonlijke mijlpalen. Er staan werkelijk hilarische gebeurtenissen in opgetekend. En dan heb ik het nog niet eens over de recepten. Ik proefde tijdens de presentatie bij een heerlijk glas witte wijn zijn carpacciololly. In ‘Chef over de vloer’ heet dat carpaccio op een stokje. Het is namelijk een heel hip kookboek met verrassende foto’s. De uitgever noemt dat innovatief koken. Ook heel verrassend was dat wij een goede vriendin tegen kwamen. Ik had het kunnen weten, want Manita hoorde helemaal in het gezelschap. Ze leest veel en is dol op een goede maaltijd met vrienden en vriendinnen. En daar nodigt het boek zeker toe uit. En als je ideeën opdoet bij Yuri Verbeek komt het zeker goed met de maaltijd.

Geen opmerkingen: