woensdag 14 oktober 2009

Chocolat Poirot

Murder on the Orient met Alfred Molina.Delft – Liefhebbers van de boeken van Agatha Christie moeten genoegen nemen met het bestaande oeuvre van de beroemde detectiveschrijfster. Er zal nooit meer iets bij komen. Gelukkig worden van de boeken nog wel steeds tv-series gemaakt en bioscoopfilms. Ik vertelde al eerder over de nieuwe Tv-serie met miss Marple in de hoofdrol die nu in Engeland loopt. Corien & ik hebben daar inmiddels afleveringen van gezien en zijn zeer tevreden. Van de week keken we naar een nieuwe verfilming van ‘Murder on the Orient´. Dit maal met Alfred Molina – je weet wel van Chocolat – in de rol van Hercule Poirot. Het was wel even wennen, want ik ben natuurlijk gewend aan acteur David Suchet als Poirot. Hij speelt die rol in de lopende televisieserie waarvan tot op heden 61 afleveringen werden geproduceerd. Het verhaal speelt dit keer in 2001. Nog nooit eerder zag ik Poirot gebruik maken van een laptop bij het oplossen van een misdrijf. Hij raadpleegt meerdere keren het internet. Poirot ziet er ook heel anders uit. Alfred Molina is geen kort mannetje. Hij draagt geen te krappe lakschoenen en heeft ook zijn haar niet geverfd. Wel duikt de Russin Vera Rossakoff in de film op. Poirot is nooit getrouwd, maar had altijd een zwak voor deze vrouw. Dankzij mijn speurtocht op internet heb ik nog vier films van Agatha Christie te goed. Dus geen nieuwe boeken meer, maar nog wel steeds nieuwe films.

Geen opmerkingen: