donderdag 10 januari 2002

Panorama neemt Máxima Zorreguieta te grazen
Den Haag – In het bleke zonnetje bij de haringkraam op Het Buitenhof ontmoet ik Eef. Wij halen na elkaar ons zeebanket door de uitjes.
“Zeker wel erg geschrokken van de ‘O la la'-kalender van Panorama”, vraag ik hem.
Mijn vriend Eef Keukenbank kijkt langzaam op van zijn visje en zegt enigszins verstoord:
“Ik lees dat weekblad niet. Halfblote meiden met een slap verhaaltje daarbij als excuus interesseren me niet. Ik heb de kalender dus ook niet gezien”
.
“Ik heb het zelf ook niet gezien”, ga ik verder,” maar het schijnt dat het weekblad op vier gemanipuleerde paginagrote foto's het hoofd van Máxima Zorreguieta heeft geplakt op sexy lichamen van modellen”.
Eef verslikt zich direct in zijn haring en trekt het zeebanket al proestend weer zijn mond uit.
“Maar dat is walgelijk”, roept hij uit.
“Ze is afgebeeld in overwegend schaarse, edoch wulpse kledij”, maak ik de laatste details bekend. Eef is zichtbaar geschokt. Hij stapt heen en weer met het restje haring in zijn hand. De lekkernij kan met niet meer boeien. Hij is geheel van zijn stuk.
“Dat is nogal smakeloos zeg”, roept hij boos, “Het moet toch wel heel slecht gaan met je blad als je je toevlucht moet nemen tot dit soort misselijke fotograppen”.
Hij gooit zijn haring in de afvalbak en zegt: “Sorry, ik heb plots geen trek meer”.
Dan beent hij weg het Binnenhof op.

Klik naar ‘O la la’.

Geen opmerkingen: